Friday, December 17, 2010

seven dangerous acts after a meal

assalamualaikum :)


okay, korang layan lah dulu video nii.



fakta pertama : jangan merokok. okay, seriously i hate smokers. perokokperokok sekalian, korang tak sayang nyawa ke weyh? dah terang lagi bersuluh merokok membahayakan kesihatan kann. ish! ish! lagilagi lepas makan. pergh! memang best la kalau dapat rokok sebatang kan. tapi tu la, risiko nak dapat penyakit cancer pun tinggi. so, fikirfikirkanlah dan selamat beramal HAHA =)


fakta kedua : jangan terus nak makan buah. yang ni, memang aku takpernah tahu sebelum ni. yela, orang selalu jadikan buah as a dessert kann. aku kadangkadang pun, lepas lunch, memang bantai buah. patutlah aku buncit. dah tahu dah puncanyaa. OMG!! :/


fakta ketiga : jangan minum teh. yang ni aku tak dapat terima hakikat. dah la fav drink aku teh o ais. memang kalau g kedai makan, aku order teh o ais weyh! daun teh dikatakan menyukarkan penghadaman makanan kite. alaaa, tapiiiii. nak teh o ais jugakk!


fakta keempat : jangan longgarkan tali pinggang anda yea. ehem! ehem! dh macam flight attendance la pulakk. haha! +__+ that's why orang cakap, makan bila lapar, berhenti sebelum kenyang. tengok! bila dah kenyang sangat, mula lah seluar tu nak ketat kann.


fakta kelima : jangan mandi. fakta yang ni aku pernah dengar. orang cakap, makan lepas mandi, perut buncit. betul tak? betul tak korang pun dapat info macam ni jugak?


fakta keenam : jangan berjalan. ha! jalan pun takboleh?? ish!! seriously, masa tengok video ni, aku hampir tergelak tengok fakta keenam ni. jalan pun takboleh. adeyh!!


fakta ketujuh : jangan nak terus tidur. ha! dengar tuu. lepas makan, mata pun ikot steam. korang pun hanyut je. no! no! no! jangannn!!  tak elok okay! gastrik kang! padan muka! :p
that's all

4 comments:

James Buns said...

ni fakta dari yahudi ..

sarananan dan sunnah nabi pn kena dengar..

ada yang betul..ada yang tak betul.

better ikut cara ideal islam.

lg selamat.

Insyallah.

Mag said...

nice info dan ada humour.. mmg best.. erm..

anyway.. da undi da.. suka blog anda menarik dan.. follow anda..

nuranne said...

Thanks for the info. Yang saya tahu memang xbaik tidur or mandi lepas makan. Hehe. Salam Ziarah.

nabila faryzza said...

james buns : ouh okay. maaf. sayan hanya menyampaikan ape yg saya dapat. kalau salah, betulkan saya. ;)

magrib : dah undi? yeah! thank youu. kalau dapat pergi peringka kedua, undi lagi k. hee (:

annie : dua tu memang kte selalu dgr kann.