Thursday, March 31, 2011

perlu ke APRIL FOOL?

assalamualaikum :)


Bulan Mac telah melabuhkan tirainya. Bulan April kini menjelma. Terdapat suatu kebiasaan jahiliyah yang harus kita berwaspada sebagai seorang Muslim iaitu 1 April sebagai hari ‘April Fool’. Rasanya tak perlu la kot kte meraikan aprilFOOL tu. okay,seriously, tahun lepas memang aku ada kenakan kawan aku, Anis & Zakiah. tapi tahun ni, aku dah nekad dan berazam taknak kenakan sesiapa. sebab aku ada terbaca article mengenai  April Fool: Hari Meraikan Pembunuhan Orang Islam April Fool adalah hari di mana orang-orang diperbolehkan untuk menipu atau berbohong orang lain. Tetapi tahukah anda apakah itu April Fool yang sebenarnya?






lepas korang baca sejarah april fool tu, akan terdetik di hati korang taknak berAPRILFOOL. lagipun, esok kan hari Jumaat. penghulu segala hari. tak elok ouh menipu lagi lagi hari jumaat.




psst : teringat masa zaman kanak kanak dulu, selalu sebut ayat "ayokk, tipu dosa, masuk api neraka."
that's all

5 comments:

Bella HaLim said...

yeay.. sokong entry kamo nih. [: btw. nice blog babe. [:

Myra Jay said...

Betul..tak perlulah kita sambut April Fool tu, tmbahan harini ari jumaat.. Baik kita sambut dengan aktiviti yg lbh berfaedah.. :)

nabila faryzza said...

bella halim,
okay, thankyouu. :)

myra jay,
betul tu betul. Better buat bnda lain drpd nk tipu tipu orng ni. Kn? Kn? Ngee

Anna King (سيتي امينه ناسا رودين) said...

memang xperlu pon.. tapi ada jugak yang special pasal 1st april ni... birthday adam anak saudara saya yang kawaii.. hehee... ^^

nabila faryzza said...

anna king,
ouh yeke? alaahai, happy birthday adam. hehe :)