Thursday, June 23, 2011

beralih ke ANNISSA

Assalamualaikum :)

Okay, lepas Nora Elena dah habis, sekarang ni aku layan cerita Annissa pula. TV3, tak pernah mengecewakan penonton mereka dan berusaha untuk menayangkan drama yang buat orang tecegak depan tv setiap masa.

Drama Annissa, nama itu sendiri diambil dari surah An-Nisa yang membawa maksud wanita. Tapi tak bermaksud, orang perempuan je yang boleh tengok. Orang lelaki pun boleh tengok supaya mereka tahu betapa beruntungnya kaum wanita ni. cewahh! So, wanita wanita sekalian, berbangga lah anda kerana ada drama yang mengisahkan tentang diri kita. Lelaki ada? nan hado! HAHA :)

Nak tahu sinopsis drama Annissa, click sini

Selain menggandingkan pelakon pelakon yang mantap, lagu OST untuk drama ini pun best! 
Shila Hamzah, Ning Baizura, Jaclyn Victor. Suara dorang memang sedap la wa cakap luu..

Ouh ya! disini, saya sertakan sekali antara maksud potongan ayat dalam surah An-Nisa,
"Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan kerana mereka (lelaki) telah menafkahkan sebagian dari harta mereka. Sebab itu maka wanita yang solehah, ialah yang ta’at kepada Allah lagi memelihara diri ketika suaminya tidak ada, oleh kerana Allah telah memelihara mereka. Wanita-wanita yang kamu khuatirkan nusyuznya (isteri meninggalkan kewajipan tehadap suami), maka nasihatilah mereka dan pisahkanlah mereka dari tempat tidur mereka, dan pukullah mereka. Kemudian jika mereka menta’atimu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkannya. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar."
(surah An-Nisa ayat 34)
okbai! 

2 comments:

auny aizie said...

aku layan gak cite nii .

kesiannn kamal :(

Anonymous said...

anissa???buuuuuu
en anon suka tngk nora elena lagi..hee