Monday, December 27, 2010

aktiviti hujung minggu

assalamualaikum :)

well, hari ahad selalunya menjadi hari mengemas rumah. betul tak? betul tak? same goes to me. pagi pagi lagi, mama dah kejut suruh kerjakan taman [jgn nak taman sangat la] pokok pokok actually yang ayah tanam depan rumah. dah lama tak terbela. kerja aku harihari biasa, just siram je. tak terajin la pulak nak kemas kemas kan. pemalasnya akuu. ish2! ^_^

nak dipendekkan cerita, aku pun tolong mama bersihkan halaman rumah

pokok pokok bunga dikeluarkan terlebih dahulu. tengok tu, banyak sangat dah pokok pokok yang dah layu. HAHA! kesian kau pokok, sebabkan kemalasan aku, kau terkulai layu ;)

tadaaa. dah kosong dah bawah tu. so, aku pun sapu la daundaun kering yang memang banyak gila kat bawah nii.

mama pulak, rawat balik bunga yang agak agak dah rosak tuu.

done! nampak la kemas sikit daripada yang sebelum ni. haha!

berpeluh jugak la aku ngan mama menguruskan kononnya taman nii. atleast, dapat lah bakar lemak kat badan aku ni haa.

so, korang? buat ape je hari ahad haritu? ha? bangun tdur pun pukul 1? ish2! teruk! ahkz! :D

that's all

3 comments:

nub said...

rajin naa..hahak

Marya Hana . said...

hai. rajinnye kamu! :)

1st time jejak sini.
kalau sudi jengok blog i balik..

nabila faryzza said...

nub,
haha! terpaksa rajinkan diri. tak sampai hati tengok mama buat sorangsorang

marya hana,
hik3! rajin tak rajin laaa. biasa jeee