Monday, January 10, 2011

terpaksa berMYSPACE semula 15mac2011

assalamualaikum ;)

siapa yang baca kosmo harini, mesti dah baca kan berita mengenai FACEBOOK AKAN DITUTUP MAC 2011? kan? kan? ada baca tak? ke, korang tak pasan. haa, kalau tak perasan, pergi amik balik paper kosmo tadi, then belek page berapa kte taktahu [sebab kte baca online].

okay, meh kte tulis balik ape yg ada kat paper kosmo harini pasal penutupan facebook ni.
siapa yang nak tutup faebook ni? semestinya pengasas facebook tersebut, Mark Zuckeberg yang beranggapan bahawa ianya lebih baik sekiranya orang ramai keluar dan berjumpa sendiri dengan rakan rakan mereka dan tidak hanya bergantung kepada facebook semata mata. plus, mark cakap, dye sendiri dah stress dengan laman social facebook ni.

"Facebook sudah di luar kawalan saya dan tekanan menguruskan syarikat ini telah mengganggu hidup saya. Saya perlu hentikannya untuk mengelakkan tekanan ini"

tekanan dari sudut ape, taktahu lah pulak kann. mungkin ada baik dan buruknya jugak mark nak tutup facebook ni. yela, korang pun sendiri tahu kan yang facebook ni banyak sangat kontroversi. bahaya lah, pasangan suami isteri pun boleh cerai sebab facebook la, orang boleh amik gambar kte & buat dajal la, macammacam lagi lah kann. banyak yang tak elok dari elok.

tapi, macam tak best la pulak kalau tade FACEBOOK. so, nak layan ape pulak lepas ni? terpaksa la layan myspace balik ea? haha! dah lama gila kot tak bukak. ntah active lagi ke tak akaun MYSPACE aku tuu. bhahaha :D

so, pengguna pengguna facebook sekalian, Naib Presiden Perhubungan Teknikal Facebook, Avrat Humarthi menjelaskan bahawa bermula 15 Mac ini pengguna tidak lagi akan dapat memasuki akaun Facebook dan meminta pengguna melakukan sesuatu agar semua gambar-gambar kesayangan tidak hilang.

berita penutupan ni mungkin rumors semata mata. kebenaran dye, kita tak tahu kann. ntah la weyh! bersedia je la dengan penutupan facebook ni.


that's all

2 comments:

anissrr said...

pandai mark ckp bahasa melayu. hahahahaahah!

nabila faryzza said...

hahaha! haruslah weyh! :D