Wednesday, April 13, 2011

ape masalah kau? baju kurung pun nak curi ke?

assalamualaikum :)

adat la kan duduk kat asrama. semua benda nak kena kongsi. kongsi bilik air, kongsi sink, kongsi tempat basuh baju, kongsi mesin basuh baju, dan juga kongsi tempat sidai baju. senang cerita, hampir semua benda la nak kena kongsi. tapi, tak bermakna, BAJU PUN NAK KENA KONGSI KAN? grr!!

aku kalau basuh baju, memang sidai je dalam bilik. sebab senang. takpayah pergi jauh jauh nak sidai. lagipun, sidai baju dalam bilik salah satu cara nak elakkan baju dicuri. tapi, kali ni, aku basuh baju, aku sidai kat tempat gantung baju yang pihak kolej sediakan. yela, sebab roommate aku dah sidai dalam bilik. [baju dia, campur dengan baju aku, dah macam dobi pulak nanti bilik kitorang tuu.] aku pun mengalah dan sidai la kat tempat sidai baju tu.

tadi pergi angkat baju, i was like..... mamaaaa!!! baju kurung hilang!! pastu, boleh pulak si pencuri tu tinggalkan hanger je. kurang ajar, tak kurang ajar? grrr!! geramnya akuuuuu!!

mungkin korang rasa
"ek eleh, baju je pun. yang kau nak kecoh satu kampung apahal?"

korang taktahu, baju kurung cotton tu baju favourite aku. *aku suka pakai baju tu*
korang taktahu, baju kurung cotton tu warna turquoise. *kaler favourite aku*
korang taktahu, baju kurung cotton tu baju raya aku tahun lepas. *beli sama dengan kakak dengan mama*
mungkin bagi korang, tiada ape ape. tapi lain pula bagi aku.
huaaaaa. mata dah berkaca dah nii. *sambil lap lap mata*

pesanan kepada awak yang mencuri mengambil baju saya,
"awakk, awak pulang lah balik baju saya tu. baju kurung pun awak nak curi ke? Tuhan marah tau orang mencuri. nanti kena potong tangan. pleasee awak, pleaseeeeee. :( 
 okbai! 

14 comments:

Anonymous said...

korang taktahu, en anon pun rasa marah ngan pencuri tu..
korang taktahu, en anon kesian kat cik nabila nie ha..
korang taktahu, en anon bersimpati dngn kehilangn nya..hee
korang taktahu, en anon mengarut ape nie..
korang taktahu, ape lagi ek???zzzz

Anonymous said...

korang taktahu, en anon pun rasa marah ngan pencuri tu..
korang taktahu, en anon kesian kat cik nabila nie ha..
korang taktahu, en anon bersimpati dngn kehilangn nya..hee
korang taktahu, en anon mengarut ape nie..
korang taktahu, ape lagi ek???zzzz

Anonymous said...

hurmm sabar je la k..nak wat mcm mana barnag dah ilang..so lepas nie kene la berwaspada klu nak jemur kain kat luar eh..sebab awak tu kat asrama bkn rumah leh jemur suke2 ati kat luar..hee
amaran dari jabatan kesihatan dan meteorology..heee =.=

hafizah hamdan said...

siot punye pencuri

Firdaus Kasim said...

hehe.. sabar je

anis said...

hmm , sian nye . bju krung kne curi .ape la org tu . bju krung pun nk curi ke . ? tak blajar sivik betul . *ter emo plax .

nabila faryzza said...

encik anon,
grr! merepek je keje kann. thanx kerana turut bersimpati. :)

nabila faryzza said...

hafizah hamdan,
memang siot pun! urghh! ;/

nabila faryzza said...

firdaus kasim,
okay, nabila faryzza sedang bersabar . huhu

nabila faryzza said...

anis,
kan? kan? haish! tade kesedaran sivik betul. takpe! takpe! dia buat kita, satu hari Allah balas. hurmm

Anna King said...

huhu... ada sentimental value kan... orang yang kidnap baju tu memang style ting tong laa gamakny.. xpaham perasaan orang langsung... dulu pernah gak hilang baju... lepas dah 2 bulan baru jumpa balik kat ampaian baju.. tu pon si pengkidnap tu dah habis pakai... dah luntur habis warna die... ciss memang xguna betol... hehee...

ryena asyran said...

haha adat hidop kat asrama,,musti ader je bnda hilang..tapi slam ryena kat sna paling sedih penah hilang duit.300 lak tuh huhu.jaat tol pncuri tuh

nabila faryzza said...

anna king,
laaa, kurang ajar gilaa. dah luntur, baru tahu nak pulang balik. baik takyah pulang ouh. grr! *kte plak yg geram* :/

nabila faryzza said...

ryene asyran,
laa, kesian ryene. rm300? ish3! sabor je la en.